Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny pojazdów elektrycznych oraz najważniejsze punkty z warunków gwarancji

Co, gdzie i jak serwisujemy?

Jako autoryzowany punkt sprzedaży prowadzimy w Bydgoszczy autoryzowany serwis gwarancyjny ASO (Autoryzowana Stacja Obsługi) i pogwarancyjny pojazdów ELECTRORIDE, BILIBIKE i IAMELECTRIC. Współpracujemy tylko ze sprawdzonymi dostawcami zapewniającymi dostępność części zamiennych i wsparcia serwisowego.

Wszystkie naprawy tych pojazdów wykonujemy na podstawie oryginalnych części zamiennych producentów i importerów. Zgodnie z polityką dostawców, aby zagwarantować jak najwyższą bezawaryjność, podzespoły nie są naprawiane. W razie uszkodzenia, wszystkie podzespoły wymieniane są na nowe, zarówno w okresie gwarancji jak i po jej zakończeniu.

Naprawy gwarancyjne wykonujemy pod warunkiem stwierdzenia ważności gwarancji. W celu potwierdzenia jej ważności wymagane jest posiadanie i przedstawienie dowodu zakupu oraz karty gwarancyjnej, które są dołączane do każdego zakupionego pojazdu elektrycznego w formie papierowej. Gwarancja obejmuje wady fabryczne oraz wykonania. Rzeczy eksploatacyjne – „zużywające się” np. klocki i tarcze hamulcowe, opony, kable, uchwyty itp. nie podlegają gwarancji. Gwarancji nie podlegają pojazdy, które nie spełniają warunków gwarancji zawartych w karcie gwarancyjnej, w szczególności zostały w jakikolwiek sposób zmodyfikowane lub nie miały wykonanych terminowo wymaganych odpłatnych przeglądów gwarancyjnych.

Najważniejsze informacje dotyczące eksploatacji i warunków gwarancji.

✅ Gwarancja nie obejmuje usterek powstałych w wyniku nie dostosowania się̨ do zaleceń zawartych w instrukcji obsługi pojazdu.

✅ Baterie są częściami eksploatacyjnymi. Gwarancja na akumulatory nie obejmuje baterii rozładowanych do zera oraz z napięciem spoczynkowym poniżej 8V. Nie obejmuje również uszkodzeń spowodowanych nienaładowaniem, niewłaściwym użyciem ładowarki, skokami napięcia, niewłaściwej konserwacji oraz innych uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem czy normalnego zużycia lub uszkodzeń fizycznych jak np. uszkodzenie przez wodę.

✅ Ładowanie baterii musi odbywać się za pomocą dedykowanej ładowarki dołączonej do pojazdu i znajdującej się w zestawie.

✅ Nie należy rozładowywać baterii do końca ani przechowywać ich rozładowanych.

✅ Ładowanie akumulatora powinno odbywać się pod kontrolą obsługującego.

✅ Z uwagi na zamarzalność żelu, pojazdy z akumulatorami żelowymi nie powinny być użytkowane ani przechowywane w temperaturze poniżej -10 stopni Celsjusza, jak również̇ pozostawiane bez użytku na dłużej niż 30 dni.

✅ Z uwagi na ryzyko negatywnego wpływu ujemnej temperatury na parametry baterii litowo-jonowych lub możliwości ich trwałego uszkodzenia, pojazdy z akumulatorami litowo-jonowymi LI-ION nie powinny być przechowywane ani użytkowane w temperaturze poniżej -10 stopni Celsjusza, jak również̇ pozostawiane bez użytku na dłużej niż 30 dni. Baterie litowo-jonowe nie powinny być ładowane w temperaturach poniżej 0 stopni Celsjusza.

✅ W przypadku nieużywania pojazdu przez okres dłuższy niż jeden tydzień zaleca się wyłączenie bezpiecznika głównego. W takim przypadku baterie powinny być doładowywane jeden raz w miesiącu. Na czas ładowania bezpiecznik główny musi być włączony.

✅ Zaleca się, aby przegląd serwisowy wykonywany był również po okresie gwarancji, minimum raz w roku. W miarę możliwości częściej.

Szczegółowe warunki gwarancji zależne od marki:

Pojazdy elektryczne firmy ELECTRORIDE montowane są w Polsce od 2017 roku i posiadają 24 miesięczną gwarancję producenta. Akumulatory podlegają gwarancji przez okres 12 miesięcy.

ELECTRORIDE wymaga, aby wykonać pierwszy przegląd gwarancyjny przed upływem 3 miesięcy od daty zakupu. Kolejne przeglądy gwarancyjne muszą zostać wykonane przed upływem 9, 12, 18 i 21 miesięcy od daty zakupu.

Pojazdy elektryczne importowane i dystrybuowane przez BILIBIKE posiadają 24 miesięczną gwarancję importera dla osób fizycznych, oraz 12 miesięczną gwarancję importera dla firm. Okres gwarancji na baterie zarówno kwasowo-ołowiowe (żelowe) jak i litowo-jonowe wynosi 6 miesięcy.

BILIBIKE wymaga, aby wykonać pierwszy przegląd gwarancyjny po 3 miesiącach użytkowania pojazdu lub przejechaniu 300 km (zależnie co nastąpi pierwsze). Kolejny przegląd gwarancyjny musi zostać wykonany po 12 miesiącach od daty zakupu.

Pojazdy elektryczne importowane i dystrybuowane przez IAMELECTRIC posiadają 24 miesięczną gwarancję importera dla osób fizycznych, oraz 12 miesięczną gwarancję importera dla firm. Okres gwarancji na baterie kwasowo-ołowiowe (żelowe) wynosi 3 miesiące, a litowo-jonowe 6 miesięcy.

IAMELECTRIC wymaga, aby wykonać pierwszy przegląd gwarancyjny po 3 miesiącach użytkowania pojazdu lub przejechaniu 1000 km (zależnie co nastąpi pierwsze). Kolejny przegląd gwarancyjny musi zostać wykonany po 12 miesiącach od daty zakupu lub przejechaniu 2000 km (zależnie co nastąpi pierwsze). Kolejne przeglądy gwarancyjne muszą zostać wykonane po przejechaniu 5000 km, 7000 km i 10000 km, jeśli określony przebieg został osiągnięty w terminie obowiązywania gwarancji.

Wymienione w karcie gwarancyjnej pojazdu oraz w tym dokumencie terminy gwarancji obowiązują pod warunkiem terminowego wykonywania wymaganych odpłatnych przeglądów gwarancyjnych!
Szczegółowe warunki gwarancji pojazdu zostały ujęte w karcie gwarancyjnej dołączanej w formie papierowej do każdego pojazdu elektrycznego. Warunki ujęte w formie papierowej karty gwarancyjnej pojazdu są wiążące użytkownika i nadrzędne nad publikowanymi w tym artykule. Ten artykuł należy traktować tylko informacyjnie!